МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З
МАТЕМАТИКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Відповідно до
ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються
такі рівні навчальних досягнень школярів з математики:
Початковий
рівень ‑
учень(учениця) називає математичний об'єкт (вираз, формули, геометричну фігуру,
символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис,
характеристика) запропоновано йому (їй) безпосередньо; за допомогою вчителя
виконує елементарні завдання.
Середній
рівень ‑ учень (учениця)
повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним (нею) у процесі навчання,
здатний (а) розв'язувати завдання за зразком.
Достатній
рівень ‑ учень (учениця)
самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати
математичні операції, загальні методи і послідовність (алгоритм) яких йому (їй)
знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
Високий
рівень ‑ учень (учениця)
здатний(а) самостійно орієнтуватися в нових для нього (неї) ситуаціях, складати
план дій і виконувати його; пропонувати нові, невідомі йому (їй) раніше
розв'язання, тобто його (її) діяльність має дослідницький характер.
Оцінювання
якості математичної підготовки учнів з математики здійснюється в двох
аспектах: рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і
навичок, здатність застосовувати вивчений матеріал під час
розв'язування задач і вправ.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
I.
Початковий
|
1
|
Учень (учениця)
розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів,
виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і
записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує
найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)
|
2
|
Учень (учениця)
виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами;
впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір
|
|
3
|
Учень (учениця)
співставляє дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими
властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця)
відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; називає
елементи математичних об'єктів; формулює деякі властивості математичних
об'єктів; виконує за зразком завдання обов'язкового рівня
|
5
|
Учень (учениця)
ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання
математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв'язує
завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
|
|
6
|
Учень (учениця)
ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання
математичних дій власними прикладами; самостійно розв'язує завдання
обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз,
формулу за словесним формулюванням і навпаки
|
|
III.
Достатній
|
7
|
Учень (учениця)
застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання
завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних
об'єктів; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв'язує завдання,
передбачені програмою, без достатніх пояснень
|
8
|
Учень (учениця)
володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; розв'язує завдання,
передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує
математичні міркування й розв'язування завдань
|
|
9
|
Учень (учениця):
вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; самостійно виконує
завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені
помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв'язує
завдання з достатнім поясненням
|
|
IV.
Високий
|
10
|
Знання, вміння й
навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень
(учениця) усвідомлює нові для нього (неї) математичні факти, ідеї, вміє
доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім
обґрунтуванням; під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно
використовує їх; розв'язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням
|
11
|
Учень (учениця)
вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо
аргументує їх; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;
використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях;
знає, передбачені програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх
застосовувати з необхідним обґрунтуванням
|
|
12
|
Учень (учениця)
виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання
математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;
здатний(а) до розв'язування нестандартних задач і вправ
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий